Per 1 juni 2022 heeft DanBred P/S twee nieuwe leden verwelkomd in de managementgroep en het aantal Key Account Managers in het bedrijf uitgebreid.
DanBred verheugd zich om de nieuwe organisatiestructuur van het bedrijf aan te kondigen. Deze bijgewerkte structuur is ontworpen om DanBred nog dichter bij zijn partners te brengen, wat de kennisdeling zal verbeteren en ervoor zal zorgen dat alle partners de maximale prestaties kunnen behalen uit de genetica van wereldklasse van DanBred.
De nieuwe organisatiestructuur van DanBred weerspiegelt de huidige marktsituatie en zal de algemene strategie van het bedrijf ondersteunen door de lokale teams over de hele wereld in staat te stellen de relaties met de partners in de verschillende markten te versterken. “Het is van het grootste belang dat we – als internationaal bedrijf met uitgebreide groeiplannen – een bijgewerkte en professionele organisatiestructuur hebben die dit ondersteunt”, zegt Claus Fertin, CEO van DanBred.
Nieuwe organisatiestructuur
De nieuwe organisatiestructuur heeft ertoe geleid dat de heer Stefan Derks is toegetreden tot de managementgroep in DanBred. Naast zijn huidige werk voor DanBred in Noordwest-Europa en Klasse, zal Stefan nu werken als “Regional Director Europe” in DanBred P/S. DanBred is erg trots om Stefan in het management te verwelkomen – en enthousiast om te zien hoe hij de aanwezigheid van DanBred in Europa zal versterken. Stefan zegt: “DanBred-varkens hebben de snelste groei, de laagste voederconversieratio en een uitstekend mager vleespercentage, wat resulteert in een hoge weefselgroei van kraam tot afwerking – ik ben verheugd om bij te dragen aan het verspreiden van deze boodschap in heel Europa.”
Markten versterken
Het is essentieel voor DanBred om zijn aanwezigheid in alle belangrijke markten te versterken. De heer Thomas Orthaus Hansen is overgestapt naar een nieuwe managementfunctie als “Regional Director Asia, Americas & Africa”, waar zijn specifieke focus op deze regio’s DanBred in staat zal stellen om nog verder te groeien.
Bovendien is de heer Peter M. Mathiasen toegetreden tot de managementgroep in DanBred als “Supply Chain & Operations Director”. Peter werkt al vele jaren bij DanBred en heeft veel ervaring met de producten, oplossingen en genetica van DanBred, waardoor hij de positie van DanBred als toonaangevende leverancier van varkensgenetica kan versterken. DanBred is erg blij om Peter toe te zien tot de managementgroep en is er zeker van dat hij zal bijdragen aan het sturen van DanBred in de juiste richting.
Om te zorgen voor een nog nauwere samenwerking wereldwijd en een sterkere relatie met de partners van DanBred, zijn meer ervaren DanBred-medewerkers overgeplaatst naar nieuwe functies als Key Account Managers. Dit zal specifiek bijdragen aan de ambitieuze groeiplannen van DanBred door de aanwezigheid van DanBred in de relevante markten te versterken.
Moeilijke tijd
De varkenshouderij maakt momenteel een moeilijke tijd door, met name door de hoge voerprijzen. De prijzen van voer liggen op een historisch hoog niveau. Hierdoor is de kostprijs van de varkensvleesproductie ver boven de €2 per kg gestegen. Met een huidige verkoopprijs van ongeveer €1,64 per kg produceren varkensproducties varkensvlees met een zeer negatieve cashflow.
Het enige wat ze kunnen doen is zorgen voor de beste genetische samenstelling van de vleesvarkens, wat de voerconsumptie bij de productie van varkensvlees verder vermindert. De voortdurende fokvoortgang van DanBred resulteert in directe winstgevendheid voor de varkenshouders. De eigenschappen van de afmaker zijn de afgelopen jaren aanzienlijk verbeterd; voederconversies van de drie DanBred-rassen zijn met meer dan 10% verbeterd en deze vooruitgang is 1:1 zichtbaar voor de vleesvarkens in de productiekuddes. En de toekomst zal ook meer varkensoverleving brengen, helemaal van geboorte tot slacht. De nieuwe organisatiestructuur van DanBred zal nog meer varkensproducenten wereldwijd in staat stellen om resultaten van wereldklasse te behalen.