Royal Agrifirm Group heeft met de publiekscampagne ‘Gebruik je boerenverstand’ de ‘SAN Award 2020’ gewonnen in de categorie Corporate communicatie campagnes. Agrifirm was binnen deze categorie een outsider tussen grote partijen als KPN, Rabobank, McDonalds en Vattenfall. Annebelle van de Kloet, Group Communications Director bij Royal Agrifirm Group, heeft de award op donderdag 27 mei in ontvangst genomen, samen met Tijno Verkerke van het betrokken bureau Brandvuur.
124 nominaties
Agrifirm was al eerder bekend met de nominatie. Na de jureringen in maart en april 2021 werden dan nu eindelijk de winnaars bekend gemaakt. De 124 genomineerden zaten donderdag op de virtuele publiekstribune. De fysieke SAN Accenten werden persoonlijk overhandigd aan de winnende adverteerders en hun bureaus. Koninklijke Auping werd Adverteerder van het Jaar, TBWA/Neboko Bureau van het Jaar en Zeeman ontving de Consistent Accent. In de reguliere categorieën werden in totaal 42 SAN Accenten uitgereikt, waaronder aan Royal Agrifirm Group in de categorie ‘corporate campagnes’. “Het juryrapport gaf aan dat de campagne van Agrifirm zeer creatief is, een campagne met een zeer goed resultaat en ook een sterke gamefication. Vanzelfsprekend zijn we dus heel erg trots op deze erkenning,” vertelt Annebelle van der Kloet.
De SAN Award
De SAN Award is een gerenommeerde communicatieprijs, van adverteerders voor adverteerders. In de jury zitten daarom andere adverteerders. Dit is een mooi erkenning van onze boodschap aan de Nederlandse consument, met als doel de Nederlandse consument meer bewust te maken van de prijs van ons voedsel en van het feit dat in Nederland geproduceerd voedsel voldoet aan hele hoge kwaliteitseisen. Met een multimediale campagne op radio, tv en internet hebben we dit in 2020 in de markt gezet.
Vervolg campagne 2021
Dit voorjaar is er een vervolg gekomen op de ‘Gebruik je boerenverstand’ consumentencampagne, met drie nieuwe video’s van onze boeren en telers, gecommuniceerd via social media en dit wordt binnenkort ook nog aangevuld met een podcastserie.
‘Gebruik je boerenverstand’ campagne
“De Nederlandse consument stelt steeds meer eisen aan eten. Maar wat weet jij eigenlijk over het voedsel dat je eet? En waarom kies je voor bepaalde producten in de supermarkt? Onze boeren vertellen hun verhaal over jouw eten.”
Bron: Agrifirm